Automatizace výměny a vrácení zboží
Výměna a vrácení zboží je sada funkcí automatizujících klíčové účetní a systémové procesy při vratkách určená majitelům a manažerům e-shopu InspiShop.
Vrácení zboží je pro manažery e-shopů často velmi složitá a zdlouhavá procedura, protože jde proti směru klasického vyřizování nových objednávek.
Dlouho trvá zejména:
- 1.Zjistit, které zboží, a kolik chce zákazník vrátit1.1. Operátor většinou musí nejdříve najít danou objednávku, a následně si někam poznamenat počty a typy vráceného zboží
- 2.Vytvořit částečný dobropis2.1. Přepsat doručovací a fakturační údaje zákazníka z objednávky2.2. Přepsat konkrétní zboží, kódy, ceny...2.3. V případě, že faktury generuje e-shop, jsou také ručně tvořené dobropisy většinou vizuálně jiné2.4. A odeslat jej zákazníkovi
Celý proces vyžaduje mnoho času a současně je velmi náchylný na chyby při přepisování.
Tato sada funkcí umožňuje přímo zákazníkům e-shopu na základě objednávky vyplnit formulář pro výměnu / vrácení:
- 1.Zvolit číslo objednávky nebo e-mail (pokud je zákazník registrovaný a přihlášený, tak je vyplněno automaticky)
- 2.Proč zboží vrací
- 3.Zvolit konkrétní produkty z objednávky, které chce zákazník vyměnit / vrátit
- 4.Zobrazit informace o dopravě, jak má být zboží posláno
- 5.Odeslat žádost
Manažer e-shopu následně může v administraci:
- 1.Filtrovat objednávky ve stavu Žádost o vratku
- 2.Zobrazit, co konkrétně chce zákazník z objednávky vyměnit / vrátit
- 3.Po schválení vratky automaticky vytvářet částečné dobropisy pro účetnictví.
Další specifika:
- Na detailu objednávky v zákaznickém účtu je odkaz na filtr podle objednávky
- Po odeslání žádosti zákazník dostává e-mail, že došlo k uložení informací o žádosti
- Po schválení žádosti dostává zákazník e-mail s částečným dobropisem
- Výměna zboží je stejná jako vrácení, pouze umožňuje automaticky vytvořit novou objednávku na základě zvoleného zboží (číslo související objednávky je v poznámce)
A: Zejména budete mít klidnější spaní kvůli nižší chybovosti ve vratkách / výměnách. Současně se zaměstnanci mohou věnovat v ušetřeném čase důležitějším věcem.
A: Ušetří vám čas strávený komunikací se zákazníkem a tvorbou dokumentace.
A: Záleží na vašem počtu vratek / výměn a na průměrné době strávené nad vratkou / výměnou a tvorbou dokumentace.
A: V základním nastavení modul naskladní do interního skladu e-shopu vrácené zboží. Procesy příjmu vratky ve skladu a komunikace, že vratka dorazila, je vhodnější řešit přímo ve vašem skladovém systému.
Last modified 4yr ago