SEO Checklist
Následující body splňují při spuštění všechny e-shopy realizované po 1/2019:
- 1.
- 2.
- 3.
- 4.
- 5.Správně strukturovaný HTML kód. (?)
- 6.E-shop obsahuje chybovou hlášku při procházení stránek s vypnutým javascriptem.
- 7.
- 8.E-shop využívá vektorový formát pro ikony a typicky vektorové grafické prvky
- 9.
- 10.E-shop používá pouze veřejně dostupné fonty (ne vlastní).
- 11.Přístupnost pro starší i handicapované uživatele.
- 12.Na e-shopu jsou použita strukturovaná data (mikrodata Open Graph, JSON-LD, RDFa). Ukázka je k dispozici zde.
- 13.E-shop má základní tiskový výstup (schovaná hlavička a patička...).
- 1.Google Speed Index nad 7,5 na desktopu i mobilech.
- 2.Odpověď serveru musí být do 200 milisekund (Time To First Byte).
- 3.E-shop využívá GZIP kompresi
- 4.E-shop generuje obrázky pro klasické a retina displeje včetně optimalizace datové velikosti pomocí minifikovacích nástrojů
- 5.Scripty, styly a obrázky jsou minifikované, komprimované a cachovatelné.
- 1.Web běží na HTTPS (v základu používáme Let’s Encrypt s automatickou obnovou)
- 2.Obrázky jsou generovány pro různé velikosti displejů včetně optimalizace datové velikosti pomocí minifikovacích nástrojů
- 3.Je průběžně monitorována dostupnost a rychlost webu.
- 1.Průběžně monitorujeme dostupnost (nástroj Statuscake) a rychlost webu.
- 2.E-shop je ošetřen proti základním typům útoků.
- 3.Ukládaná citlivá data jsou šifrována.
- 4.
- 1.Title webu se generuje automaticky z nadpisů stránky, pokud tomu není potřeba jinak.
- 2.K jednotlivým stránkám a/nebo dílčím objektům na stránkách je možné v administraci zadat tato metadata:
- 1.Titulek (obsah elementu TITLE)
- 2.Text odkazu na stránku v navigační struktuře
- 3.Meta description
- 4.Open Graph protokol
- 5.Shrnutí stránky (anotace)
- 6.Atribut alt u obrázků
- 3.E-shop obsahuje exporty:
- 1.Sitemap
- 2.Zbožové vyhledávače
- 4.E-shop obsahuje stránku 404 (pro všechny neexistující stránky) a stránku 500.
- 5.Platí, že každá stránka je dostupná pouze na 1 tvaru URL adresy. Tedy včetně rozdílu s / a bez / na konci, včetně protokolu i varianty www a bez www.
- 6.URL využívá jen malá písmena bez diakritiky, číslice, pomlčky (spojovník), tečky a lomítka.
- 1.Meta data - Title je defaultně nastaveno jako „nadpis H1 | Název společnosti”. Meta description je nastaven jako prvních 150 znaků textu stránky. Meta keywords na stránkách není. V CMS lze upravovat Title a Meta descriptions pro každou stránku zvlášť.
- 2.Nadpisy jsou správně strukturovány, nikde nechybí H1. Používáme tagy H1, H2, H3 a H4. Nadpisy jsou použity pouze pro věcný obsah podstránky, nikoli pro označení např. sitewide podnadpisů nebo struktury.
- 3.Obsah je vhodně provázán. Na všechny stránky vedou interní odkazy href, neodkazujeme pomocí Js.
- 4.Veškeré interní prolinkování končí odpovědí 200, ve výjimečných případech vede na přesměrování, nikdy však ne na chybu 4xx.
- 5.V interním prolinkování nejsou řetězená přesměrování, tedy odkaz na stránku, která je přesměrována ve dvou nebo více krocích.
- 6.Obrázky, on-line nástroje a bannery, pokud jsou zobrazeny na více stránkách webu, jsou vedeny vždy pouze z jednoho zdroje s jednou URL.
- 7.Důležitý obsah neschováváme pod taby, samostatná vyskakovací okna či prokliky typu „Zobrazit více“.
Popisuje seznam kompatibilních prohlížečů, na které je odkazováno dále v textu.
- 1.Chrome 73 a novější
- 2.Internet Explorer 11 a novější
- 3.Safari 12 a novější
- 4.Firefox 65 a novější
Last modified 4yr ago